Find the pure connection with your inner being, your soul.

torstai 29. kesäkuuta 2017

4 loistavaa kirjaa kauneudenhoidosta ja hyvinvoinnista




KARIN BJÖRKEGREN JONES - LUONNONKAUNIS JA TERVE IHO

Luonnonkaunis ja terve iho on todella monipuolinen, mutta samalla hyvin selkeä kirja kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista. Pieni kirja sisältää uskomattoman laajan kattauksen luonnonmukaisia ihonhoitomenetelmiä, joihin lukeutuu mm. oikeanlainen ravinto ja lisäravinteet, kuorinnat, erilaiset jooga- ja venytysharjoitukset, sisäinen ja ulkoinen kosteutus, kosmetiikka, sisäelinten helliminen, elämäntavat, öljyt, naamiot, hengitysharjoitukset, yrtit... listaa voisi jatkaa loputomiin. Kirja sisältää siis paljon muutakin, kuin sen minkä me arkipäivässämme miellämme ihonhoidoksi, ihonhoito kun on oikeastaan niin laaja käsite ja lähtee paljon syvemmältä kuin pelkästä voidepurkista.

Kirjailija ja joogaohjaaja Karin Björkegren Jones kertoo kirjassa avoimesti omasta sairastumisestaan syöpään, toipumisprosessistaan sekä siitä, miten hän hoiti itseään ja ihoaan syöpähoitojen aikana ja niiden jälkeen. Hän haluaa kirjallaan innostaa kaikkia hoitamaan itseään rakkaudesta käsin.



KATJA KOKKO - AIDOSTI KAUNIS*

Suositun kauneusbloggaajan Katja Kokon Aidosti Kaunis -kirjaa ei voi kehua tarpeeksi sanoin. Ensinnäkin kirjan ulkomuoto on kaikessa yksinkertaisuudessaan upea, aina kansista jokaiseen sivuun ja vaikuttavaan kuvaan saakka. Sisällössä käydään hyvin läpi esimerkiksi ihon rakenne, miten kosmetiikka vaikuttaa ihoon, mitä luonnonkosmetiikka ja sen eri raaka-aineet ovat ja miten ihoaan voi hoitaa lempeän tehokkaasti. Kirjasta löytyy myös valtava määrä toinen toistaan ihanampia DIY-kosmetiikkaohjeita. Olen itse kokeillut jo monia ohjeita kirjasta, enkä ole pettynyt yhteenkään. Tälläkin hetkellä ihollani tuoksuu mausteinen vartalokuorinta, josta kirjoitinkin oman postauksensa keväällä (löydät sen täältä).



ANU KIIVERI - KAUNIS, TERVE JA HYVINVOIVA*

Tässä kirjassa hyvinvointibloggaaja Anu Kiiveri jakaa vinkkejä, joilla jokainen voi hoitaa omaa hyvinvointiaan, terveyttään ja kauneuttaan. Kirjasta löytyy vinkkejä niin oikeanlaiseen ravintoon, monipuoliseen treenaamiseen, stressin- ja mielenhallintaan kuin perinteisiin kauneudenhoitomenetelmiinkin. Selkeä, monipuolinen, helppolukuinen ja pirteä perusopas kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin vaalimiseen.



JULIETTE GOGGIN & ABI RIGHTON - TEE ITSE LAADUKASTA LUONNONKOSMETIIKKAA*

Tämä on aivan loistava teos, jos haluaa valmistaa itse kotona luonnonkosmetiikkaa. Ohjeet ovat selkeitä ja helppoja. Kirjasta löytyy paljon tietoa myös esimerkiksi siitä, mistä eri raaka-aineita kannattaa hankkia, minkälaisia tarvikkeita olisi hyvä omistaa, miten eri tekniikoita käytännössä toteutetaan ja miten omatekoisen kosmetiikan voi viimeistellä kauniisti. Reseptejä löytyy niin kasvoille, vartalolle kuin hiuksillekin. Kun kosmetiikkansa valmistaa itse, tietää ainakin tasan tarkkaan mitä se sisältää 💋



Love & Light
Susanna

*Saatu kustantajalta. 
➸ Postaus sisältää affiliate-linkkejä. 

keskiviikko 28. kesäkuuta 2017

Köyhät - ja kaikki muutkin - kyykkyyn


KYYKKYISTUNNAN HYÖDYT
  • Parantaa tasapainoa ja kehon hallintaa.
  • Pehmittää lonkkia ja lantionseutua.
  • Vahvistaa jalkoja ja nilkkoja.
  • Venyttää selkärankaa.
  • Antaa vauhtia vatsan seudun nesteiden ja veren virtaukselle ja vaikuttaa näin myönteisesti myös ruoansulatukseen. 

MITEN?

Kyykkyasennon tulisi olla mahdollisimman luonteva, joten siksi se saattaa näyttää eri ihmisillä melko paljonkin erilaiselta. Laskeudu hitaasti kyykkyyn ja anna lantion laskeutua kohti maata. Pidä jalat levällään etäällä toisistaan, pääsääntö varpaiden suunnalle on sama kuin polvien, eli usein ainakin vähän ulospäin. Voit kokeilla erilaisia variaatioita ja löytää itsellesi sopivimman. Paina polviasi kyynärpäiden avulla hellästi poispäin toisistaan, anna kämmenten levätä toisiaan vasten. Pidä selkäranka suorana mutta rentona, voit nojata aavistuksen eteenpäin, jottet jännitä alaselkää tarpeettomasti. Aluksi voit pysyä tässä asennossa vain muutaman syvän sisään- ja uloshengityksen ajan ja pikkuhiljaa pidentää aikaa. 

Yritän itse käydä kyykyssä joka päivä vähintään kerran ja pysyä siellä sen aikaa kun juuri sinä päivänä tuntuu hyvältä. Viljelen tätä hyvää tekevää asentoa myös joogatunneillani. Lisää lantion liikkuvuutta voi hakea myös "piirtämällä" lantiolla ympyrää tai kahdeksikkoa asennossa.

Huom! Asennossa ei ikinä pitäisi tuntua suoranaista kipua. Pieni epämukavuus ja rasitus (varsinkin jos ei ole tätä harjoittanut, voi olla hyvin tavallisia tunteita alussa) ovat eri asia kuin oikea kipu, joten tässäkin kannattaa kuunnella tarkasti omaa kehoaan. 




Love & Light
Susanna

tiistai 27. kesäkuuta 2017

Koskettava tarina rohkeudesta ja kuolemasta


Jos kaipaat koskettavaa ja ajatuksia ja vahvoja tunteita herättävää kirjallisuutta, suosittelen tarttumaan Henkäys on ilmaa vain -teokseen. Kirja laittaa miettimään omaa elämää ja sitä mikä elämässä on tärkeintä, sekä kuolemaa, joka meillä kaikilla on joskus edessä väistämättä.



Henkäys on ilmaa vain on kymmenen vuoden erikoistumisjaksonsa loppuvaiheessa olevan neurokirurgin Paul Kalanithin kirjoittama omaelämänkerrallinen teos. Työssään Paul kohtaa päivittäin syöpään sairastuneita, mutta koko ajatusmaailma tätä kavalaa sairautta kohtaan muuttuu, kun hän saa itse oman syöpädiagnoosinsa alle 40-vuotiaana. Kirjassa käsitellään kuolemaa rohkein ja rauhallisin elkein, mutta samalla rehellisesti ja kaunistelematta. Pohdinnassa on elämän suuria kysymyksiä. Mikä tekee elämästä elämisen arvoisen? Miten elämän arvojärjestys muuttuu kuoleman lähestyessä? Mitä jos tulevaisuutta, jota aina niin kovasti suunnittelemme, ei olekaan enää kauaa jäljellä? Millaista on saada lapsi, jonka tietää kasvavan ilman isää? Aina ei ole myöskään kyse ainoastaan siitä, elääkö vai kuolla, vaan myös siitä, millainen elämä on todella elämisen arvoista.

Paul onnistui viimeisinä hetkinään toteuttaa haaveensa kirjoittamisesta ja synnytti tämän vahvan tarinan elämästä kuoleman kanssa. Ihailen suuresti tätä rohkeaa miestä, joka tuntui toteuttavan haaveitaan ja todella elävän, kuolemaansa saakka. Ihailen myös hänen vaimoaan, Lucy Kalanithia, joka kirjoitti todella kauniin ja koskettavan epilogin kirjan loppuun. Lucy oli tietenkin vahvasti mukana koko kirjan ajan Paulin tarinassa, mutta oli hyvin mielenkiintoista lukea myös hänen itsensä kirjoittamaa tekstiä. Lucyn epilogi viimeisteli koko kirjan. The New York Timesin sanoin; "Takaan ettei tätä kirjaa voi vain lukea ja unohtaa."




Love & Light
Susanna

*Kirja saatu kustantajalta.
➸Postaus sisältää affiliate-linkkejä. 

sunnuntai 25. kesäkuuta 2017

ollaan kahen maailman välillä ja mul on ikävä


Yöllä taas herään 
Herään askeliin vaik tääl ei oo ketään
Ketään joka mua lämmittää enää
Muistoi susta ihoon liimattu
Oon ku riivattu

Ja mä tiedän sen
Kun päivii sun kaa enää vietä en
Tulee mieleen se
Nyt mä seison yksin täs kielekkeel
Kun mun viereinen on vaan tyhjä paikka
Kai meni pieleen se 
Ei olla tääl enää yhtä aikaa
Mul on kaikki muu
Mut mä oon yhtä vailla

Valo hiipuu ikkunoista
Taivas täyttyy pisaroista
Se tummenee
Se rakoilee

Näätkö mut vielä 
Hei etkö sä tiedä
En ilman sua selviä elämäst
Sillä sä loistat pimeäs
Ja mä tuun sinne vielä
Mä etsin sut sieltä
Eikä tarvii huutaa ees nimeäs
Sillä sä loistat pimeäs

Me oltiin ikuisii
Meidät kappaleiksi revittiin
Pala palalta se syö mua sisältä
Ollaan kahen maailman välillä
Ja mul on ikävä

Sä oot edelleenki muisto
Edelleenki mulle vaan ikuista
Mä en välitä noist muista
Ku halusin vaan kuiskaa sun korvaan
Et kaikki tääl on hyvin
Yritän kovaa mut yhteys vaan pygii

Se tummenee
Se rakoilee

Näätkö mut vielä 
Hei etkö sä tiedä
En ilman sua selviä elämäst
Sillä sä loistat pimeäs
Ja mä tuun sinne vielä
Mä etsin sut sieltä
Eikä tarvii huutaa ees nimeäs
Sillä sä loistat pimeäs

Viimeiset yhteiset tunnit täällä maan päällä 💖



Love & Light
Susanna